Katedra marketingu

Členovia katedry

Katedru marketingu vedie Ing. Štefan Chalupa, Ph.D.

Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Prorektor pro spolupráci s praxí , Vedoucí katedry managementu, Vedoucí katedry marketingu

chalupa@ucp.cz

Štěpán Chalupa působí na UCP (dříve VŠH a VŠHE) od roku 2015. Během svého působení se postupně propracoval z pozice odborného asistenta katedry marketingu na jejího tajemníka a později vedoucího. Od roku 2023 působí na pozice prorektora pro spolupráci s praxí a v rámci své činnosti garantuje odborné praxe studentů UCP. V rámci výuky se zaměřuje na marketing, digitální marketing a informační a komunikační technologie. Toto zaměření se prolíná také s získaným doktorátem v oboru Informační a znalostní management na UHK.

Během svého působení se účastnil několika vzdělávacích (ERAMUS) a výzkumných projektů (TAČR se zaměřením na procesní řízení a využití virtuální reality v rámci tréninku měkkých dovedností). Svoji výzkumnou činnost zaměřuje na daty řízený marketing a revenue managementu v ubytovacích službách. Štěpán Chalupa je autorem více než dvou desítek článků a konferenčních příspěvků indexovaných v uznávaných databázích s mezinárodním ohlasem.

Prof. PhDr. Stanislav Benčič, PhD.

Profesor - UCP Bratislava

bencic@ucp.sk

Má ekonomické a lingvistické vzdělání. Doktorské studium absolvoval v oboru jazykověda (specializace anglistika) na UK v Bratislavě. Habilitoval v oboru mezinárodní vztahy. Pracoval v cestovním ruchu, přednášel na několika univerzitách na Slovensku (Ekonomická univerzita v Bratislavě, STU, UCM, UKF, Univerzita J. Selyeho) i v zahraničí (Francie, Kazachstán, Polsko, Rakousko). Od roku 2014 se věnuje marketingové komunikaci a je vysokoškolským profesorem v oboru masmediální studia na Panevropské vysoké škole v Bratislavě.

prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, PhD.

Profesor - UCP Bratislava

hajduk@ucp.sk

Prof. PhDr. Ludvík Hajduk, PhD. působí jako prorektor pro vědu, výzkum a grantovou politiku na Panevropské vysoké škole v Bratislavě. Ve své vědecké a výzkumné činnosti zaměřuje na nejaktuálnější aspekty digitální mediální a marketingové komunikace i etických a filozoficko-etických konotací digitální marketingové a mediální komunikace a reklamy v praxi. Předmětem dalšího výzkumného zaměření je precizování metodologie marketingového a mediálního výzkumu jako specifické oblasti metodologie vědy a několik metavědeckých problémů. Je zodpovědným řešitelem úspěšně ukončených výzkumných projektů APVV, VEGA, KEGA, Erasmus i hlavním řešitelem úspěšně ukončených celoslovenských národních projektů v rámci více operačních programů Výzkum a inovace, Vzdělávání evropských fondů. Působí v Radě Evropy jako člen sítě poradců EBA (European Banking Authority) a EU pro obsah vzdělávání (EPAN, Štrasburk, Francie), je členem Rady pro vědu, techniku a umění Rady vysokých škol Slovenské republiky, je členem Vědecké rady Fakulty masmediální komunikace Univerzity sv. Cyrila a Metoděje, Vědecké rady Panevropské vysoké školy a Vědecké rady Fakulty masmédií PEVŠ. Aktivně se účastní významných mezinárodních konferencí doma i v zahraničí nejen jako člen vědeckých, programových výborů a vedoucí sekcí a přednášející (USA, Indonésie, Rakousko, Polsko, Německo, ČR a mnohé další). Jako hostující profesor působil na Zhejiang University Ningbo (Čína), University of Applied Sciences Leiria (Portugalsko), jako hostující docent a vědecký pracovník působil na Univerzitě v Salcburku, na Univerzitě v Cottbusu, absolvoval několik zahraničních studijních pobytů (v Cáchách v Německu, Moskvě a v Katovicích). Byl členem a později předsedou Kurikulární rady - poradního orgánu ministra školství Slovenské republiky. Jako ředitel výzkumného Státního pedagogického ústavu koncepčně řídil činnost mateřských a základních škol a gymnázií a školských zařízení ve Slovenské republice a zasloužil se o zapojení slovenského školství v projektech rady Evropy a OECD.

prof. Ing. Lucia Spálová, PhD.

Profesor - UCP Bratislava

spalova@ucp.cz

Univerzitní profesorka Doc. L. Spálová, PhD. ukončila doktorandské studium na Trnavské univerzitě v Trnavě v oboru psychologie, habilitační a inaugurační řízení na Univerzitě Konstantina filozofa v Nitře v oboru mediální a komunikační studia. Více než 20 let působí v akademickém prostředí se silnou afinitou k marketingové a mediální praxi (2002 -2022 FF UKF v Nitře jako spolugarantka prvního slovenského magisterského studijního programu digitální marketingová komunikace, od 2023 na Fakultě mediální komunikace UCM v Trnavě jako odpovědná osoba/ programu digitální hry).

Na UCP působí od roku 2020, spolupodílela se na tvorbě studijního programu Mezinárodní management a marketing ve specializacích na digitální marketing, koordinuje spolupráci s digitálními asociacemi, komunikačními agenturami a odborníky na digitální marketing. Vyučuje předměty Digitální marketing, Content marketing a Spotřebitelské chování. Témata jako archetypy značky, influencer marketing, narácie a digitální participace recipientů, insight, tone of voice značky a mnohé další přibližuje studentům z originálního pohledu kognitivní psychologie, teorie narace a neurovědných přístupů.

doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Docent

dohnalova@ucp.cz

Doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (dohnalova@ucp.cz) je docentkou na Katedře marketingu University College Prague (UCP). Vystudovala Vysokou školu ekonomickou a doktorské studium v oboru sociologie, habilitaci získala v oboru veřejná ekonomika a služby. Vedle UCP působí na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (FHS UK). Byla řešitelkou nebo spoluřešitelkou projektů GAČR, TAČR, MŠMT a ESF. Zastupovala Českou republiku v mezinárodním projektu výzkumu sociálních podniků. Je členkou oborových rad několika doktorských programů na FHS UK. Publikovala více než 20 knih. Zaměřuje se na sociálně ekonomická témata, na společenskou odpovědnost organizací a na sociální podnikání. Vyučuje sociologii a metody výzkumu..

doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Docent

jakubikova@ucp.cz

Je členkou Vědecké rady Grada Publishing, a.s., Vědecké rady Vysoké školy hotelové v Praze, redakční rady Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni a Komise pro hodnocení doktorských disertačních prací na Fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze. Aktivně působí v organizaci SVECR, v Centru cestovního ruchu při FEK ZČU v Plzni a je členkou České marketingové společnosti. Zároveň se věnuje školení doktorandů na Fakultě ekonomické Západočeské univerzity v Plzni.

Spolupracovala na řadě výzkumných a rozvojových projektů, například na projektu "Využití nástrojů marketingového mixu v podnicích služeb" (SGS-2019-004, 2019–2020), "Využití moderních technologií v marketingové komunikaci" (SGS-2015-023, 2015–2016), nebo na projektu zaměřeném na tvorbu studijních materiálů pro ekonomickou geografii a management lázeňství a hotelnictví (VS-19-005, 2019). Podílela se také na analytickém projektu pro Plzeňský kraj v roce 2015.

Vzdělání získala na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde vystudovala obor podniková ekonomie (Ing.) a získala titul docentky v oboru podniková ekonomie. Doktorské studium absolvovala na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava na Fakultě ekonomické, v oboru podnikatelství (Ph.D.).

Ing. Jan Mastný

Odborný asistent

mastny@ucp.cz

Není k dispozici.

Jozef Ftorek, M.A.

Odborný asistent

ftorek@ucp.cz

Studoval žurnalistiku a masovou komunikaci na Fakultě sociálních věd UK v Praze a na New York University (NYU) v USA, kde v roce 1998 získal titul Master of Arts in Media Ecology (M. A.). V letech 1998 – 1999 působil jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV NOVA, později, jako externí redaktor a reportér České televize (2000 – 2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčí (CK FISCHER), i jako account manager v public relations agentuře Ogilvy. Prošel trenérským kurzem vzdělávací společnosti SMARTER Training & Consulting, kde následně pracoval jako trenér a konzultant. V práci pro Ministerstvo obrany ČR se, jako marketingový specialista a vedoucí Odboru tisku a správy informačních fondů AVIS, podílel na komunikační a náborové kampani Armády ČR v době její profesionalizace.

Ing. Soňa Gullová, Ph.D.

Odborný asistent

gullova@ucp.cz

Dlouhodobě se specializuje na problematiku mezinárodního obchodního jednání, interkulturní komunikace, diplomatického a obchodního protokolu a společenského styku.

Na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů se stala garantkou a vyučující předmětu Společenský protokol a Mezinárodní obchodní jednání.

Je autorkou mnoha publikací, monografií a článků v odborných časopis v tuzemsku i v zahraničí.

Je vdaná, má jednu dceru a jednoho malého vnuka. Ve volném čase ráda cestuje.

Ing. Jana Kalousová

Odborný asistent

kalousova@ucp.cz

Není k dispozici.

Ing. Ondřej Kašťák

Odborný asistent

kastak@ucp.cz

Ondřej Kašťák působí od r. 2018 jako předseda představenstva a generální ředitel společnosti DGT Partners a.s., která se mimo jiné specializuje na oblast individuálního turismu a poskytování VIP služeb v oblasti outgoingu a incomingu.

Vystudoval obor Management cestovního ruchu na Vysoké škole obchodní v Praze, kde od absolvování v roce 2008 externě přednášel na Katedře cestovního ruchu a Katedře ekonomiky cestovního ruchu. V letech 2007 - 2018 pracoval jako obchodní manažer v cestovní kanceláři Čedok, kde byl také členem dozorčí rady. Ve své pedagogické činnosti se věnuje mezinárodnímu marketingu a managementu, managementu cestovních kanceláří a provázanosti veřejné správy s cestovním ruchem. Od roku 2009 působí ve správní radě společnosti Czech It - Institute for Strategic Studies on Tourism, která se specializuje na odborné zpracování programových a strategických dokumentů na mezinárodní, národní a regionální úrovni.

Je spoluautorem publikace Management cestovních kanceláří a agentur (2013).

Na University College Prague přednáší jako odborný asistent Institutu mezinárodního managementu a marketingu. V rámci studijního programu Mezinárodní marketing a management vede semináře Mezinárodní strategický marketing, Vybrané kapitoly z managementu a ve studijním programu Mezinárodní a diplomatická studia vede seminář Mezinárodní marketing.

PhDr. Mgr. Olga Púchovská, PhD.

Odborný asistent - VKI Bratislava

puchovska@ucp.cz

Není k dispozici.

Bc. Miroslav Ištván

Odborný asistent - UCP Bratislava

istvan@ucp.sk

COO marketingové agentury IMAGE PRO s.r.o., student druhého magisterského ročníku na FMK UCM obor masmediální komunikace. Miroslav Ištván se od svých 20. let profesionálně věnuje marketingu. Působil v marketingových agenturách na pozicích projektového manažera, stratéga a marketingového specialisty. V roce 2023 se začal věnovat marketingu také jako freelancer. Díky práci na projektech a zadáních od klientů a firem v B2B ale i B2C získal dostatečné teoretické a praktické zkušenosti. Od roku 2020 působí v neziskové vzdělávací organizaci Future Generation Europe, ve které působil jako projektový lídr mentorského projektu LEAD UP ACADEMY. Později byl členem marketingového týmu jako specialista. V současnosti působí jako komunitní lídr - mentor pro projektové manažery a lídry v organizaci. Miroslav Ištván se věnuje vzdělávání a mentorování iv projektech Show Your Talent a WOMAN UP jako mentor či speaker. Momentálně buduje novou marketingovou agenturu IMAGE PRO, ve které spolu se svým týmem zajišťují full servisní služby pro B2B a B2C klienty v online a offline marketingu. Miroslav Ištván se ve své bakalářské práci věnoval kvantitativnímu výzkumu vlivu televizního a webového zpravodajství na středoškolské recipienty během pandemie COVID 19 na Slovensku.

Expertíza Miroslava Ištvána: marketingová strategie, strategie značky, kreativní strategie, správa sociálních sítí, Linkedin pro B2B a sales, copywriting, e-mail marketing, business management, tvorba byznys a projektových procesů, komunikace, vystupování a prezentování před hosty.

Ing. Klára Chalupecká

Odborný asistent

chalupecka@ucp.cz

Není k dispozici.

Ing. Michal Fedorko

Odborný asistent

fedorko@ucp.cz

Není k dispozici.

Ing. Magda Neuwirthová, Ph.D.

Odborný asistent

neuwirthova@ucp.cz

Není k dispozici.